Elke dag een uur sport!

Een gezonde geest in een gezond lichaam!

De oude Grieken wisten het al, een gezonde geest werkt beter in een gezond lichaam.
Zonder afbraak te doen aan het lessenpakket bieden wij de kinderen van de lagere afdeling daarom elke volledige schooldag 1 uur sport/spel of 1 lesuur zwemmen aan. Dat is precies dubbel zoveel als op de meeste andere scholen!
Onze kinderen genieten ervan!!!

Nog meer sportieve uitdagingen.

Sportklas
Elk schooljaar gaat het vierde leerjaar een weekje sporten op de BLOSO-terreinen van Hofstade.

Sneeuwklas
Tussen Nieuwjaar en Pasen binden de zesdeklassers de latten aan voor een heerlijk weekje sneeuwpret.

Sportdagen
Ieder schooljaar opnieuw worden 2 sportdagen op de kalender ingeroosterd, zowel voor de kleuters als voor de kinderen van het lager.

Verkiezing van de sportiefste klas

Elke maand wordt er een sportief actiepunt in de kijker gezet. Op basis daarvan wordt de sportiefste klas gekozen.

Naschoolse sportieve activiteiten.

Circusschool

O.l.v. meester Peter, die een diploma van de Brusselse circusschool op zak heeft, oefenen onze leerlingen de meest spectaculaire trucjes in. Deze activiteit wordt onmiddellijk na school aangeboden.

Sportsnack

Elk trimester wordt er een reeks van 5 activiteiten aangeboden net na de schooluren. De kinderen kunnen hiervoor inschrijven

Proevertjes
Gedurende het hele schooljaar kunnen de kinderen op woensdagnamiddag allerlei sporten uitproberen. Deze activiteiten worden georganiseerd door onze sportraad.

Sportcompetities
Op woensdagmiddag neemt onze school deel aan allerlei schoolsportcompetities van MOEV.

Bijzondere projecten
Tenslotte schrijven wij ook met de regelmaat van de klok in voor bijzondere sportevenementen!

Sneukeltocht
Een sportieve fiets- of wandelnamiddag voor het ganse gezin.